Klantcase Thuiszorg Het Friese Land
Klantcase Thuiszorg Het Friese Land
Al meer dan 3 jaar (2019) werken wij samen met 2Mobile Consultancy voor Thuiszorg Het Friese Land. We werden gevraagd om te helpen bij het beheren van de zakelijke smartphones en tablets van de zorgmedewerkers. Tevens is ons gevraagd om mee te denken in de zorgprocessen om deze effectiever en beheersbaarder te maken. Hierbij maken wij gebruik van onze MDM IMPACT ASSESSMENT.
Arjan Mulder (Medewerker Mobiele Telefonie) verwoordt het als volgt:
Als Thuiszorg Het Friese Land waren wij opzoek naar een veilige mobiele werkomgeving voor de organisatie en haar werknemers. Voorheen werkten werknemers op een particuliere telefoon, wat onveilig was rondom de AVG-wetgeving met betrekking tot privacy. Vanuit de organisatie was er daardoor geen toezicht op wat werknemers deden op hun mobiele telefoons. Door de MDM-oplossing Ivanti Neurons for MDM via ENDSenS kan Thuiszorg Het Friese Land professionaliteit en veiligheid van privacy waarborgen naar haar klanten.
Dit heeft ertoe geleid dat alle zorgmedewerkers van Thuiszorg Het Friese Land een werktelefoon hebben met daarop een volledig beheerde- en beveiligde werkomgeving. Naast monitoring en controle van het apparaat, kunnen we binnen ons ICT-team garanderen dat alle werktelefoons met daarop onze werkapplicaties altijd geüpdatet zijn. Hierdoor ervaart de zorgmedewerker geen overlast van ongemakken die een particuliere telefoon wel met zich mee kan brengen.
Naast dat ENDSenS onze vraagstukken in de zorg op gebied van MDM behartigt, denkt ENDSenS ook mee voor eventuele verbeteringen of professionalisering van de werkprocessen op onze mobiele apparaten. Hiervoor maakt ENDSenS gebruik van hun praktijkscan: MDM IMPACT ASSESSMENT
Binnen de zorg draait alles om de zorgprocessen en ook op dat vlak is de expertise van ENDSenS gevraagd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het beschikbaar stellen van zorg applicaties voor specifieke afdelingen, het werken met 1 device met meerdere gebruikers op een afdeling. Het altijd toegang hebben tot noodzakelijke gegevens om de zorg te kunnen garanderen. Om dit optimaal te kunnen inrichten maakt ENDSenS op basis van de MDM IMPACT ASSESSMENT scan inzichtelijk en onderbouwd waar knelpunten liggen en hoe deze getackeld kunnen worden om de doelen van de organisatie te behalen.